Blog

Swimming with Dolphins and Manatees.

26-09-2014 16:45

Voor dat we op vakantie gingen hadden we al een leuke groupon geboekt namelijk: swimming with dolphins and manatees, zoals de titel al verklapt.

Dinsdag de 23e was het dan zover, de dag van onze boottrip. Het was een aardig stukje rijden want we moesten naar merrit island. Ongeveer anderhalf uur vandaan. Toen we er eenmaal waren mochten we met zijn 6en op een boot om heerlijk te gaan touren. Het was super, zonnetje erbij, lekker windje en heel veel te zien! We hebben dolfijnen gezien (Heel veel!!!) Soms in groepjes van 5. Prachtig om te zien! Ook hebben we veel manatees gespot. Na ongeveer driekwartier werden we naar een klein eilandje gebracht. Het was er echt prachtig! Net zo'n klein bounty eilandje. Hier hebben we een krab in ons haar gehad haha. En we zijn er mee op de foto geweest wat een grote beesten! Daarna mochten we het water in om met de manatees te zwemmen. Alleen Esther had t geluk er een te voelen maar die was ook zo weer weg. Helaas hebben we er dus niet mee kunnen zwemmen. Op de terugweg met de boot begon het te gieten en waren we zeiknat. Maar we waren toch al nat van het water dus konden er eigenljk alleen maar om lachen. Terug in de auto hadden we t allemaal over een geweldige ervaring. Echt een topdag met veel natuur, mooie dieren en een heerlijke boottrip. Op de terugweg besloten we om nog even naar t strand te rijden dit wilden we wel even zien. Ook daar was het prachtig. Cocoa beach bij cape caneveral. We hebben wat leuke foto's gemaakt. 'S middags zijn we naar de Florida mall geweest en hebben we nog even geshopt. De M&M store is daar ook en dat is altijd weer leuk om te zien met die gigantische buizen van kleuren m&m's. Ook hebben Wil en ik lekker een manicure en pedicure laten doen dat was heerlijk genieten. We hebben gegeten op de foodcourt de helft van ons bij taco bell en de andere helft bij subway. We kwamen moe maar voldaan thuis het was echt genieten!

Liefs, van ons

Hello Seaworld!

23-09-2014 15:41

Maandagochtend, we besloten om naar seaworld te gaan. Het weer was heerlijk en de zon scheen volop!:)

We gingen met de shuttlebus van het park. Deze ging om 10.05 heen en 18.30 terug precies mooi!! Rond 10.45 waren we in het park na de tascontrole konden we zo doorlopen want we hadden al kaartjes. Ideaal dus! Want er stond best wel een lange rij.

Als eerste gingen we in de manta, een achtbaan waarin je op je buik ligt. Hij was weer als vanouds geweldig en ook de rest vond m super. Wil bleef bij de tassen en met zn 5en gingen we de achtbaan in.

We hadden een al day dining deal gekocht dus we konden lekker onbeperkt alles pakken drinken en eten. Voor maar 33 dollar p.p. Zo hebben we dus en lunch en diner op in het park.

Na de manta zijn we naar de shamu show geweest deze was weer super!! We genoten met zn allen van de mooie sprongen van de orka's! Het was prachtig om te zien.

De lucht begon 's middags te betrekken en er werd al omgeroepen dat door de weersomstandigheden de attracties konden gaan sluiten. Heeeeel snel naar kraken dus de 2de achtbaan in seaworld. Hier stond bijna geen rij en mochten we al snel in de achtbaan. Deze was ook weer gaaf! Je gaat heel stijl naar beneden langs het water! Na kraken wilden we de boomstam gaan doen. Helaas toen we in de rij stonden kregen we de melding dat alles ging sluiten ivm onweer. Niet snel daarna hoorden we de eerste klappen al! We zijn nog even in de rij blijven staan maar beseften al gauw dat het geen zin had. Dan maar lekker wat gaan eten, We hebben gesmuld van fish and chips, frietjes, kipnuggets en lekkere toetjes. Na het eten werd het weer al beter! Hop hop snel naar de boomstam hier konden we zo doorlopen. Door het slechte weer was bijna iedereen naar huis en daar hadden we profijt van.

We hebben toen nog heel veel in de achtbanen gezeten! Het was echt een topdag! Na deze dag waren we ontzettend moe en zijn we 's avonds thuisgebleven. Na een filmpje was iedereen in dromenland. Vandaag gaan we met een boot touren. En hopelijk veel dolfijnen zien! En we gaan als het goed is met manatees zwemmen. Tot de volgende blog.

Lieve groetjes,

van ons allemaal

En laten jullie weer een leuk berichtje achter voor ons :)

Arriving orlando. ♡

21-09-2014 15:46

Hi there,

Daar zijn we dan vanuit het mooie Florida. Laten we bij het begin beginnen. Dondernacht ging dan om 4 uur eindelijk de wekker dat vonden wij helemaal niet erg want we konden lekker op vakantie!! Na alle stress of we alles bij ons hadden e.d kon onze reis eindelijk beginnen. Aankomend bij schiphol worden onze auto's aangenomen en weggereden en kon onze vlucht beginnen... Even inchecken, door de bodyscan en de douane en ja hoor iedereen mocht aan boord. De vlucht verliep soepel en we kwamen nog eerder aan dan gepland! Het was weer een lange vlucht en iedereen was blij dat we er eindelijk uit mochten! Helaas regende het bij aankomst en dat was even een domper. We hebben snel de auto gehaald (echt een superluxe bak met automatische deuren en giga veel ruimte!!). Het is een toyota sienna. Na een uurtje rijden kwamen we aan bij het hotel. We hadden er niet heel veel van verwacht maar het tegendeel is bewezen het is een heel ruim appartement en heel schoon. Ook een mooie keuken zit erin. Ideaal!! Ontbijten doen we dus lekker 'thuis' 's avonds zijn we lekker bij denny's wezen eten en nog boodschappen wezen doen. De oehs en aahs vlogen door de supermarkt. Helaas ook de avond nog steeds regen. Daarna zijn we lekker ons bedje ingekropen doodop van de lange reis. Iedereen heeft heerlijk geslapen en de meeste van ons ook klokje rond. Helaas was het zaterdagochtend nog steeds regenachtig waardoor wij besloten om een dagje te gaan winkelen. Nou en dat is gelukt! De tommy hilfiger, guess, converse, fossil, nike en adidas store hebben geweten dat we er waren. We hebben hele leuke dingen gekocht. Ook hebben we weer even bijgekletst met Pieter en Petra die ook weer in Orlando zijn. En dat was weer erg gezellig!! Mijn beste koop van de dag een fossil horloge voor 25 dollar! Heel blij ermee. :)
'S middags werd het droog en kwam de zon eindelijk tevoorschijn..yesss, dat was het enige wat onze vakantie nog compleet kon maken. Sindsdien is het droog gebleven!We zijn ook langs de starbucks geweest en de subway wat weer heerlijk was!! 'S avonds hebben we een maccie gepakt en nog even paar boodschapjes gehaald. We waren na 10en thuis en ook weer heel moe van de lange dag. Het is nu inmiddels zondag 10.02 en vandaag doen we het lekker rustig aan. Vanaf morgen gaan we de parken doen en daar hebben we heeeel veel zin in! We hebben nog een prachtige vakantie voor de boeg. Maar voor nu zeggen we tot ziens en tot de volgende blog.
Laten jullie een leuk berichtje achter in ons gastenboek!? :)

Veel liefs,

De Vermeijtjes.

Eindelijk is het zover.

17-09-2014 21:55

Na ontzettend veel voorpret, is morgen dan eindelijk de dag aangebroken dat we weer richting schiphol mogen rijden voor een heerlijke vakantie in het ons zo geliefde Florida (Lees: Orlando)!

Alles is geregeld, de koffers zijn gepakt, de papieren zitten in een mapje bij elkaar, de snoepjes voor in het vliegtuig zijn gekocht. Kortom als het goed is zijn we ready to go. Ook onze lieve poes is in goede handen bij onze buren en dat is ook een geruststellend gevoel. Zo kan ze lekker in haar eigen omgeving blijven!

We hebben afgelopen weken nog wat leuke groupons gekocht, waaronder een minigolf voucher by pirates adventures. Daniel en ik zijn hier vorig jaar ook al geweest en vonden het zo leuk dat we deze niet konden laten liggen.

Dinsdag de 23e hebben we ook een hele gave dag voor de boeg, deze dag gaan we lekker touren met een boot en manatees en dolfijnen bezoeken. Hopelijk laten ze zich zien.

Verder hebben we ook ontzettend veel zin om te gaan SHOPPEN. De shoppinglists zijn gemaakt en we hebben veel ruimte in onze koffer gelaten voor ALLE spullen die we mee terug nemen. Ook hebben we heeeeel veel zin om naar Disneyworld: Magic kingdom te gaan, hier zijn wij ook nog nooit geweest en is dus extra speciaal. Dat word heel vroeg opstaan en echt de volledige dag daar besteden.

We hebben al veel voorpret gehad aan het lezen van de blogs van Pieter en Petra, en Rick en Mandy. Hun blogs zijn altijd heerlijk om te lezen als je 's ochtends wakker, zo waan je je al in beetje in Orlando. Dus dank daarvoor!

Dit was dan echt de laatste update vanuit Nederland. Hopelijk kan ik vrijdag al een blog plaatsen en anders word het zaterdag!

Laten jullie een berichtje achter, vinden we heel leuk om te lezen! Dit kan onder het kopje gastenboek.

Lieve groetjes,

Daniel en Kim (e.d rest!)

Nog 7,5 week. Time goes by so fast.

29-07-2014 22:00

Lieve allemaal,

Jeetje wat gaat de tijd toch snel. Inmiddels is het nog maar 7,5 week wachten tot onze reis naar Amerika.

En wat hebben we er allemaal ontzettend veel zin in. We vermaken ons met filmpjes kijken van achtbanen, bedenken in welke restaurants we een hapje zullen gaan eten en wat we allemaal zullen gaan shoppen. Ontzettende voorpret dus!

De parken zijn bekend en de tickets inmiddels ook besteld en al binnen. We zullen gaan bezoeken:

- Seaworld

- Aquatica

- Busch garden

- Disneyworld Magic Kingdom

Persoonlijk kijk ik het meeste uit naar Disneyworld. Hier zijn Daan en ik ook nog niet geweest. En ik ben zo benieuwd naar het nieuwe fantasygedeelte! CAN'T WAIT!

Verder hebben we via groupon nog een tour geboekt, namelijk:

- Swimming with dolphins and manatees. (Lekker met een boot toeren, heerlijk)

De autohuur is ook al helemaal geregeld en de auto staat 19 september op ons te wachten op het vliegveld. Omdat we met z'n 6en zijn hebben we een hele grote auto nodig. (We krijgen een 7-persoons auto) Ben benieuwd waar we mee wegrijden eens even kijken of Daan met z'n goldmembership een upgrade kan regelen.

Het hotel waar we verblijven is Celebration suites, we zijn erg benieuwd naar deze accomodatie. Vorige jaren zijn wij verbleven in: Hotel mona lisa suites en Legacy vacation resort. Beiden zijn ons heel goed bevallen. Nu weer afwachten wat we nu krijgen. De recenties zijn in ieder geval goed. Ik lees vooral over een heel ruim en schoon hotel en dat is voor ons het belangrijkste! Nou verwachten we ook niet dat we heel veel aanwezig zullen zijn in het hotel. Daar hebben we het veeeels te druk voor.

Nou luitjes, weer genoeg gekletst!

Tot de volgende keer.

(waarschijnlijk vanuit een heel zonnig Orlando!)

Laten jullie wat achter in het gastenboek

Just go.

27-03-2014 19:39

Waar zullen we dit jaar heen gaan. uhhh uhmmm.. Ja wat zullen we doen.. Turkije, Griekenland?

Deze vraag is de afgelopen weken veel besproken! Wat doen we met de vakantie. De beslissing was gevallen op Turkije. Zo zou het zijn.

Druk zoekend naar een leuk resort in Turkije stuitte ik op een aanbieding. Een waarvan mijn reislustige hartje sneller ging kloppen. Inmiddels 2x naar Orlando verder zijn we zo gek op deze mooie plek geworden. Liefde op het eerste gezicht, zo zou je het wel kunnen noemen. Dusja, wat doe je dan. Ga je dan naar Turkije of naar Amerika? Iets waar we niet heel erg lang over hoefde na te denken. Amerika uiteraard! Dit jaar gaan we met zijn 6en naar Orlando. Mijn schoonouders, schoonzusje en zwager zullen dit jaar ook meereizen. Iets waar we heel enthousiast over zijn. We hebben de afgelopen jaren zoveel over onze plek gepraat dat iedereen er gek van werd! Nu kunnen we dit gaan delen. En we weten zeker dat hun dit avontuur ook zo zullen gaan beleven.

Dit jaar zullen we van 19 september vertrekken naar het zonovergoten Florida. We zullen verblijven in het hotel celebration suites waar we een 6 persoons appertement hebben. Het hotel ligt praktisch naast old town, en aangezien we hier vorige jaren nog niet geweest zijn staat dit in ieder geval op onze to-do list. Ik zal ook nog een blog schrijven over onze plannen zover.

Verder heb ik Daniel de taak gegeven om een mooie auto te gaan zoeken. Hier heeft hij veel zin in. Dit zal ongetwijfeld een mooie SUV gaan worden. Dat moet ook wel, gezien het feit dat we met zijn 6-en zijn!  =) De auto gaan we huren bij Hertz, hier zijn we goldmember we hopen op een mooie auto voor een leuke aanbieding!

Dat dit de 3e keer word voor ons maakt het niet minder bijzonder of minder spannend. Wel weten we nu goed wat we wel en niet moeten doen. Wat de beste eettentjes zijn, de leukste parken en de grootste wal-marts. Dat maakt de reis voor ons gezelschap net even iets makkelijker. Zo kunnen we gericht gaan kijken wat we willen gaan doen.

We hebben ontzettend veel zin in dit mooie avontuur! Helaas moeten we voorlopig nog even geduld hebben.

Wel kunnen we gaan genieten van de voorpret, en dat komt zeker goed!

We hopen dat jullie door het lezen van onze blogs lekker mee kunnen gaan genieten van onze reis.

Enne, laat even een berichtje achter. Altijd leuk voor ons om te lezen.

- Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Explore. Dream. Discover.